Wie 21 zegt, zegt 21-diner. Waar het eerst iets voor studenten was, is het nu een feestje voor iedereen. Op een gegeven moment ben je op de leeftijd dat de 21-diners je om de oren vliegen. Deze trend is razend populair en een groot succes in Nederland. Het organiseren van een 21-diner is geen gesneden koek. Van het menu tot aan de fijne decoraties, de organisatie van een 21-diner is een flinke klus. Om je wat houvast te bieden hebben wij 5 tips op een rijtje gezet waar je rekening mee moet houden.
1. Locatie en gastenlijst
De traditie is dat een 21-diner in het ouderlijk huis wordt gehouden. Nu is dit natuurlijk niet verplicht. Zoek de juiste omgeving om jouw feestmaal te vieren. De omgeving is erg belangrijk voor de sfeer.
Zodra je een geschikte locatie hebt gevonden kun je aan de slag met je gastenlijst. Wie van jouw vrienden of vriendinnen mogen op deze speciale gelegenheid langskomen? Kies zorgvuldig. Het is tenslotte jouw feestje!
2. De uitnodigingen
Nu er duidelijk is welke mensen er op jouw 21-diner mogen komen, is het tijd om de uitnodigingen te ontwerpen en te versturen. Hierbij kun je gebruik maken van een bepaald thema. Het is gebruikelijk om deze uitnodiging niet digitaal te versturen, dit gebeurt over het algemeen ouderwets via de fysieke post. Jouw 21 diner is een exclusief evenement en daar hoort fancy uitnodigen bij. Verstuur de uitnodigingen minstens zes weken van tevoren, zo heeft iedereen tijd genoeg om die datum vrij te houden.
3. Wat staat er op het menu?
Misschien wel het belangrijkste onderdeel van jouw 21-diner, het menu! Je kunt het hierbij zo gek maken als je zelf wilt. Kies je voor een 3-gangenmenu of ga jij voor 7-gangen met amuses en bijpassende drankjes. Het menu samenstellen is een hele puzzel, aangezien er vast en zeker personen bij zitten die niet alles lusten. Houd in je achterhoofd dat je nooit iedereen tevreden kan stellen en stel een gevarieerd menu samen wat jij lekker vindt.
4. Wie zit waar?
De tafelschikking wordt vaak gezien als een echte hoofdbreker. Een tafelschikking maken doe je tactisch, hiervoor heb je kennis over je vrienden nodig. Ben je bang voor ongemakkelijke stiltes? Verspreid dan alle druktemakers over de tafel. Komen er gehele vriendengroep? Zet deze dan nooit allemaal bij elkaar, zo ontstaan er kliekjes. Je zult het nooit iedereen naar de zin maken, zorg ervoor dat jij tevreden bent met de tafelschikking.
5. Decoratie & aankleding
Op de dag zelf staat er een grote klus op je te wachten. Het aankleden van de tafel is een karwei, maar voor de echte creatieveling een goede uitlaatklep. Al het pracht en praal mag uit de kast en de tafel mag volgens thema gedekt worden. Heb je zelf geen inspiratie of voldoende spullen? Er zijn voldoende bedrijven die je deze zorgen uit handen nemen. Wil jij het organiseren van een 21-diner uit handen geven? Al vele mensen gingen je voor als het gaat om een 21-diner van 21dinerorganiseren.nl. Wij beschikken over een goede dosis kennis en expertise als het gaat om goed dineren in de juiste setting om zorgeloos te genieten. Wij ontzorgen jou volledig tijdens het organiseren van hét perfecte diner. Een 21-diner op maat, met alle wensen tot in de puntjes verzorgd.